Index FAQ Użytkownicy Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj Zaloguj
Forum www.mechatronicyzst.fora.pl Strona Główna
Rejestracja       Profil        Galerie
Romet Ogar 200

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.mechatronicyzst.fora.pl Strona Główna Raj Motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kudi
Uczeń



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:40, 27 Kwi 2012 Temat postu: Romet Ogar 200

Witam,

Opowiem dziś któtką historie mojego motorka. Kupiłem go od pewnego dziadka za cenę jednej flaszki. Był można powiedzieć w opłakanym stanie. Rama była tylko trochę zardzewiała, za to silnik nadawał się tylko do rozpołowienia i przeprowadzenia gruntownego remontu. Renowację zacząłem od rozebrania go na części pierwsze. Wyczyściłem wszystko ładnie z rdzy, oddałem cylinder do szlifu, kupiłem pierścienie,łożyska,gaźnik, nowy tłok, i kilka mniej znaczących elementów, które trzeba było wymienić. Ramę oraz inne elementy pomalowałem. Wszystkie części mechaniczne doprowadziłem do stanu, który pozwalałby bezpiecznie śmigać. Poskładałem całość do kupy, wyregulowałem zapłon, oraz dysze paliwowe. Z pierwszym odpaleniem było trochę kłopotu ale jakoś podołałem. Cała remont motorka odbył się w roku 2007 (byłem w pierwszej gim). Efekt który osiągnąłem można zobaczyć na fotkach poniżej.

Jeździłem nim tylko jeden sezon ponieważ, jadąc pewnego razu polną drogą coś mi przeskoczyło w skrzyni biegów i motorek stanął. Po tym incydencie nie miałem już nerwów do ponownego rozpoławiania silnika i robienia w sumie wszystkiego od podstaw- motorek stał ponad 2 lata w garażu.

Na wiosnę 2009 coś mnie podkusiło i naprawiłem rozwaloną skrzynię, jak się okazało przy zmianie biegu nie dobrze zakleszczyły się tryba i w jednym posypało się kilka zębów. Koszt tryba wyniósł mnie 4 zł.

Teraz trochę wikipedii:

Ogar 200 - dane techniczne

Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Typ silnika - Jawa 223
Pojemność - 49,9 cm³
Moc nominalna - 2 KM przy 4500 obr./min
Stopień sprężania - 1-9-5
Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
Instalacja elektryczna - 6V - 20W
Świeca zapłonowa - F80 Iskra
Masa w stanie suchym - 60 kg
Zużycie paliwa - 3 l/100 km
Pojemność zbiornika - 9 l
Rezerwa - 2l
Prędkość maksymalna -40 km/h (dowód na to, że wikipedia kłamie)

Podsumowując:

1) Maszyna jest dobra do nauki
2) Gdy np. wjedziesz w drzewo, krzaki, płot czy coś w ten deseń - nie jest Ci szkoda, bo powtarzasz sobie: to tylko ogar.
3) Stan techniczny ogara nadal mnie zadziwia
4) Doskonały na złombol (nie wiesz co to ? - doczytaj)
5) Zabytek- możliwość rejestracji na szpanerskich zółtych blachach
6) ku mojemu zdziwieniu, da rade wejść na kapcia

Plany:

-w najbliższym czasie planuje tuning wizualny...

Oczywiście najważniejsze Razz Jest na sprzedaż!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.mechatronicyzst.fora.pl Strona Główna -> Raj Motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group
Thčme DarkX créé pour phpnuke par Mtechnik.net et modifié pour phpBB 2 par BreakoBus
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Regulamin